Skip to main content
CUC 2024

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
1.1MB

Umjetnom inteligencijom kroz zaštićenu prirodnu baštinu RH

Kao voditelji INA Mladi planinari „Leteći medvjedići“ u ovoj smo školskoj godini odlučili povezati planinarenje, geografiju i prirodu s modernim tehnologijama. U sklopu izvannastavne aktivnosti osmisli smo projekt Umjetnom inteligencijom kroz zaštićenu prirodnu baštinu Republike Hrvatske. Cilj projekta je bio planinareći zainteresirati učenike za upoznavanje prirodne baštine Republike Hrvatske, upoznavanje zaštićenih i endemskih biljaka i životinja, a bliskim kontaktom razviti ljubav prema njima koja je preduvjet za podizanje njihove svijesti o važnosti očuvanja prirode te održivom razvoju. Odlaskom na PP Dinara i penjanjem na njezine vrhove Mali i Velik Maglaj, Vjetar s Dinare i Sinjal učenici su upoznali izrazite ljepote krajobraza, brojne biljne endeme, zaštićene životinjske vrste te sveukupne bogate bioraznolikosti kroz različite web alate. Članovi izvannastavne aktivnosti dobili su zadatak istražiti GIS program, računalni sustav koji omogućuje prikupljanje, spremanje, obradu, uređivanje, analizu i vizualizaciju svih vrsta prostornih (geografskih) podataka, aplikacije za planinarenje, te aplikacije za identificiranje i informiranje o biljnim i životinjskim vrstama. Nakon istraživanja učenici su u QGIS programu izradili Karte zaštićenih područja Republike Hrvatske i Fizičko geografske slijepe karte PP Dinare na kojima su tokom uspona pomoću korištenja OsmAnd izvanmrežne aplikacije ucrtavali planinarske staze i mjesta pronalaska zaštićenih i endemskih biljnih i životinjskih vrsta. Seek by iNaturalis aplikacija im je omogućila identificiranje i informiranje o određenoj vrsti biljaka i životinja koje su na svom usponu poslikali. Tako prikazano bilje i životinje ugradili smo u alat Book Creator, alat za izradu knjiga u digitalnom obliku koji je nama poslužio za izradu herbarija. Svojim smo radom upoznali učenike na važnost suvremene tehnologije i njezinog korištenja u planinarenju, što je potaknulo visoku razinu interesa i motivacije kod učenika, te utjecalo i na razinu tjelesne aktivnosti, ali i na cjeloviti motorički razvoj djece. O našim usponima snimili smo videozapise koje rado predstavljamo drugima.

Ciljana grupa: Interaktivno izlaganje prvenstveno je namijenjeno učiteljima koji rade u osnovnoj školi. Iako su predstavljeni sadržaji najbliži učiteljima Geografije, Prirode i Biologije metode se mogu prilagoditi i ostalim školskim predmetima.

Potrebna predznanja: Od polaznika se ne očekuju posebna predznanja jer će predavačice detaljno prikazati rad u novim alatima i odgovoriti na sva potrebna pitanja.

Broj sudionika: 

Uvjeti za sudjelovanje na radionici: 

Rozana Ivković-Ćurić
OŠ Ivana Lovrića u Sinju
Croatia

Rozana Ivković Ćurić, profesor je povijesti, geografije i arheologije. Zaposlena je u OŠ Ivana Lovrića u Sinju na mjestu učiteljice Povijesti i Geografije. Diplomirala je na Filozofskome fakultetu u Zagrebu i stekla zvanje profesora arheologije i povijesti, a zatim je diplomirala na PMF-u Sveučilišta u Mostaru i stekla zvanje magistra geografije. Diplomirala je radom Početak demografskog sloma Grada Sinja zbog čega je dobila i nagradu Grada. Redovito dijeli primjere dobre prakse i objavljuje radove u stručnim časopisima. Postiže odlične rezultate na županijskim i državnim natjecanjima.

Ivan Perković
OŠ Ivana Lovrića u Sinju
Croatia

Ivan Perković, učitelj razredne nastave. Zaposlen u OŠ Ivana Lovrića u Sinju. Diplomirao na Filozofskom fakultetu u Zadru. Redovito dijeli primjere dobre prakse, organizira razna sportska natjecanja za djecu, dobitnik nagrade za promicanje tjelesne aktivnosti kod djece. Postiže odlične rezultate na školskim i županijskim natjecanjima.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2023 Zakon Group LLC