Skip to main content
CUC 2024

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
52.6MB

STEM + HISTORY

Interaktivno izlaganje predstavljanje je nekoliko projektnih aktivnosti koje povezuju STEM područja s povijesti, digitalno i manualno. Kroz istraživanje i kreativnost, navedene aktivnosti poboljšavaju usvojenost ishoda u predmetnim kurikulima STEM predmeta, povijesti i međupredmetnim temama u osnovnoj školi. Cilj uporabe tehnologije je usklađen s kurikularnom (kurikulum za međupredmetnu temu Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj) ulogom iste u vidu sredstva obogaćivanja procesa učenja primjenom raznih zanimljivih i jednostavnih alata. Uz pomoć Chat GPT-a ostvarili smo motivacijski aspekt uvodnog dijela sata na način da tom alatu „preusmjerimo“ pitanja učenika o samom nadolazećem nastavnom sadržaju iz povijesti te kritički evaluiramo povratnu informaciju koju im ponudi. Platformu MS Teams koristili smo za olakšavanje uključivanja drugih nastavnika ili stručnjaka u nastavni proces neovisno o putnim, vremenskim i drugim organizacijskim izazovima te tako omogućili i direktnu interaktivnu komunikaciju učenika s istim osobama. Za snimanje kraćih usmenih izlaganja praćenih uputama nastavnika koristili smo alate Camtasiu ili Cup Cat koji su poslužiti kao kompenzacija u slučaju odsutnosti nastavnika. Alat Wakelet smo koristili za čuvanje i organizaciju različitih vrsta sadržaja. Pogodnosti digitalnih alata (Canva, Wordwall, Genialy, Kahoot i MS Forms) koristili smo za provođenje završne etape nastavnog sata koja je od izuzetne važnost za utvrđivanje usvojenosti unaprijed zadanih odgojno – obrazovnih ishoda te samim time i mjerilo uspješnosti provedenog nastavnog sata. Brojne probleme vezane uz organiziranje ispisa radnih listića i drugih materijala vezanih uz provjeru ishoda riješili smo skeniranjem QR koda napravljenog u aplikaciji QRCode Monkey. Osim korištenja tehnologije, učenici su izrađivali i praktične radove (trojanskog konja, turski top i trsatsku kulu od šperploče; reciklirajući stvorili britansku flotu i utjelovili lik Karoline Riječke; simetrijom izradili papirnatog trsatskog zmaja). Izlaganje će reći “da” digitalnim alatima i Al u nastavi, ali u ravnoteži s praktičnim radom.

Ciljana grupa: učitelji razredne nastave, STEM učitelji te učitelji povijesti

Potrebna predznanja: osnove rada na računalu

Broj sudionika: 

Uvjeti za sudjelovanje na radionici: 

Jasmina Alilović
Centar tehničke kulture Čeminac, OŠ "Matija Gubec", Čeminac
Croatia

Jasmina Alilović, rođena 1971. u Osijeku gdje je i završila studij matematike i fizike. Već 26 godina radi u OŠ “Matija Gubec”, u Čemincu, kao učiteljica matematike i fizike. Promovirana je u zvanje izvrsnog savjetnika 2022. godine. Aktivno sudjeluje u radu Zimske matematičke škole, Zimske škole fizike i u ostalim projektima koji za cilj imaju unapređenje nastave. Volontira u dvije udruge: Udruzi za ruralni turizam Đola i Centru tehničke kulture Čeminac te mentorira u Zajednici tehničke kulture grada Osijeka. Dobitnica je državne nagrade za najuspješnijeg odgojno–obrazovnog radnika za 2019. /2020., 2021./2022. te 2022./2023. školsku godinu i godišnje državne nagrade tehničke kulture "Faust Vrančić" za 2020. godinu.

Fran Alilović
IX. gimnazija, Zagreb
Croatia

Fran Alilović je diplomirao geografiju i povijest (nastavnički smjer) 2022. godine na Geografskom odsjeku PMF-a u Zagrebu na temu ruralnog turizma. Osim što je sudjelovao kao gost predavač na nekoliko nastavnih sata u OŠ “Matija Gubec”, Čeminac u sklopu integracije geografije i matematike te geografije i fizike, sudjelovao je i (u ulozi predavača) na županijskom znanstveno – povijesnom kampu „hiSTEMory“u OŠ “Dobriša Cesarić” u Osijeku kroz radionice „STEM Odiseja: Mitologija u praksi“, „Kud svi Turci tu i mali STEM-ovci“ i “Jedna dama vrijedi više od 100 topova”. Od 2022. godine je zaposlen u IX. gimnaziji u Zagrebu kao nastavnik geografije i povijesti, a stručni ispit je položio u studenom 2023. godine. Redovno surađuje s drugim predmetnim nastavnicima u raznim školskim projektima (STEM dan) te pomaže ERASMUS timu svoje škole u realizaciji odgojno – obrazovnih ishoda vezanih uz održivost i održivi razvoj.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2023 Zakon Group LLC